La tinta pot ser de molts tipus. La tenim en barra com era antigament la tinta xinesa, amb aquesta el que hem de fer és posar unes gotes d’aigua destil·lada a una pedra preparada per aquesta tècnica, i anar donant voltes amb la barra, i mica en mica amb un comptagotes anar posant aigua per a crear la que necessitem i per aconseguir la foscor en el traç que vulguem. Aquesta triga una mica en assecar-se.
Després també podem utilitzar les tintes per a plomes estilogràfiques. D’aquest tipus trobarem molts colors i intensitats de negre segons el fabricant. Són molt líquides i en els seus components com que estan preparats per a no obturar les plomes, van molt bé per a utilitzar amb les canyes naturals. Aquest tipus de tinta t’asseca molt ràpid.
L’altre tipus de tinta és la xinesa preparada. Aquesta la trobarem a qualsevol botiga de belles arts i en diferents envasos. Aquesta també segons la seva intensitat, es pot diluir una mica amb aigua per que ens duri una mica més. El problema que té és que com que està preparada sobretot per a utilitzar amb plomes de cal·ligrafia de metall amb mànec de fusta no està preparada per a les canyes naturals i a mesura que anem utilitzant-la en les nostres canyes, les van endurint i fent sediments de tinta seca. De totes maneres podem netejar les nostres canyes amb una mica d’aigua calenta i assecar-les el més ràpidament. Aquesta tinta asseca molt ràpidament i la seva intensitat és optima.